سالاد رژیمی | غذای رژیمی | سلامتی | فیت شیپ
آموزش آشپزی (دستور العمل ها) تغذیه

سالاد های رژیمی

مقاله‌ای اختصاصی از مجله فیت شیپ
 

سالاد گوجه فرنگی و اسفناج

 

Tomato_Spinach_salad_fitshape

مواد لازم برای تهیه ی این سالاد:

یک عدد هویج پخته شده، اسفناج، چند عدد گوجه فرنگی، دو عدد خیار، سرکه ی بالزامیک و روغن زیتون دو قاشق غذا خوری، نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه:

هویج را حلقه حلقه کرده به همراه اسفناج و گوجه فرنگی و خیار خرد شده به داخل ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید

روغن زیتون و سرکه بالزامیک را با کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و به سالاد اضافه کنید.

 

سالاد رژیمی گل کلم با تن ماهی

Cauliflower_Tuna_Salad_Fitshape

مواد لازم برای تهیه ی این سالاد:

چند عدد خیار شور و زیتون، ۲قاشق غذا خوری تن ماهی، گل کلم کوچک یک عدد، ۱قاشق غذا خوری نخود فرنگی، نصف فلفل دلمه ای،

سرکه و روغن زیتون هر کدام یک قاشق غذا خوری.

طرز تهیه:

گل کلم ها را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه داخل آب به همراه مقداری نمک جوشانده سپس آن ها را آب بکشید.

فلفل دلمه ای و خیار شور را خرد کرده. هسته ی زیتون ها را بگیرید سپس آن ها را نیز خرد کنید.

در آخر تمامی مواد را با هم در داخل ظرفی ریخته و مخلوط کنید و روغن زیتون و سرکه را به آن اضافه کنید.

 

سالاد هویج و پنیر فتا

سالاد هویج، پنیر، فیت شیپ

مواد لازم برای تهیه ی این سالاد:

هویج پوست کنده و خرد شده به مقدار یک کیلو گرم، پنیر فتا ۲۰۰ گرم، دانه زیره سبز ۲ قاشق چایخوری، دارچین نصف قاشق چایخوری،

دو عدد لیمو ترش، عسل۲ قاشق غذا خوری، کشمش ۵۰ گرم، گشنیز نصف قاشق چایخوری، جعفری به میزان لازم،

طرز تهیه:

هویج را ۸ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید تا نرم شود.

در داخل یک ظرف بزرگ عسل، عصاره لیمو و زیره را  به همراه بقیه ادویه ها مخلوط کرده. هویج ها را آبکش کرده و بگزارید تا سرد شود.

هویج ها را با همراه سس آماده شده و کشمش مخلوط کرده و در آخر پنیر فتا را اضافه کرده و مخلوط کنید.

سالاد اسفناج و انار

سالاد های رژیمی، سالاد اسفناج و انار، فیت شیپ

مواد لازم برای تهیه ی این سالاد:

اسفناج به مقدار ۷۵۰ گرم، چند عدد قارچ، گلابی یا سیب زرد ۲ عدد، انار ۱ عدد، لیموترش ۱عدد، پنیر فتا یا پنیر سفید ۱۰۰گرم، سرکه بالزامیک ۳ قاشق غذاخوری، خامه سه قاشق غذا خوری، نعنا خشک، روغن زیتون، نمک و فلفل

طرز تهیه:

برگ های اسفناج را خرد کنید و داخل یک ظرف بریزید. گلابی یا سیب را به همراه قارچ خرد کرده و روی آن آبلیمو بریزید(در صورت ماندن تغیر رنگ می دهند، باید تازه مصرف شوند).

تمام مواد را با اسفاج مخلوط کرده و انار ها را به آن اضافه کنید سپس پنیر را روی سالاد بریزید.

سپس آنرا با سرکه، روغن زیتون و سایر چاشنی های مذکور طعم دار کنید.

 

درباره ما

مجله فیت شیپ

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

۱ دیدگاه

دیدگاهی بگذارید