نوشیدنی های انرژی زا | سلامتی | فیت شیپ
تغذیه مکمل ها و نوشابه های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا

مقاله‌ای اختصاصی از مجله فیت شیپ
 

آیا نوشیدنی ها انرژی زا واقعا باعث افزایش انرژی فرد می شوند؟

بیشتر نوشیدنی های انرژی زا حاوی مقادیر بالایی کافئین هستند که باعث می شود فرد در مدت زمان اندکی انرژی بالایی را دریافت کند. برخی از این نوشیدنی ها شامل شکرهستند. این افزایش کوتاه مدت است و ممکن است پیامد های را برای فردی که آن را مصرف می کند در برداشته باشد.

به عنوان مثال نوشیدنی های که حاوی شکر هستند ممکن است باعث افزایش وزن فرد شوند, و ماده غذایی کافئین می تواند باعث موارد زیر شود:

  • عصبانیت
  • تحریک پذیری
  • بیخوابی
  • ضربان قلب سریع
  • افزایش فشار خون

نوشابه های انرژی زا، فیت شیپ

ترکیب این نوشیدنی های انرژی زا با الکل ممکن است حتی سبب عوارض بیشتری شود. این نوشیدنی ها می تواند شدت و حالت درد ناشی از مسمومیت را کاهش دهد در نتیجه فرد بیشتر راغب می شود تا از این نوشیدنی ها استفاده کند در حالی که مشکل از جای دیگر است و مصرف بیش از حد این نوشیدنی ها سبب عوارض بیشتر می شود.

برای اغلب افراد مصرف این نوشیدنی ها به شکلی اتفاقی موردی ندارد. اما بهتر است میزان مصرف خود را به ۱۶ انس در طول روز محدود کنید. اگر شما هم اکنون از نظر بدنی در شرایط خوبی نیستید و قصد دارید تا خودتان را سرحال بیاورید به جای این نوشیدنی ها به فکر راه چاره بهتر و سالم تر باشید. هیچگاه صورت مساله را پاک نکنید.

به حدی کافی بخوابید به همان فعالیت های روزمره خود بپردازید و سعی کنید تا سالم تر غذا بخورید. اگر این موارد به شما کمک نکرد بهتر است با دکتر خود مشورت کنید اما هیچگاه فراموش نکنید که همیشه لازم نیست دنبال راه حل های عجیب باشید. گاهی اوقات خستگی نشانه ای از یک بیماری زمینه ای، مانند کم کاری تیروئید یا کم خونی است. پس همیشه دنبال نوشابه های انرژی زا نباشید.

تعدادی کمی از افراد هستند که به طور کلی از نوشیدن این نوشابه ها کاملا باید پرهیز کنند. اگر شما دچار بیماری قلبی هستید یا به فشار خون مبتلا می باشید از دکتر خود در این رابطه که اجازه مصرف این نوشابه ها را دارید یا نه حتما سوال کنید. نوجوانان زنان باردار و زنانی که شیر می دهند بهتر است از این نوشیدنی ها مصرف نکنند یا حداقل مصرف آن را محدود کنند.

با افزایش مصرف این نوشابه های انرژی زا بسیاری از والدین نگران این مورد هستند که فرزندان آن ها چه حجم از کافئین باید مصرف کنند. طبق گزارش آکادمی علوم آمریکا نوجوانان باید تنها ۱۰۰ میلی گرم کافئین در طول روز مصرف کنند. افراد کم سن و سال تر نباید این نوشیدنی را به شکل عادتی مصرف کنند.

 

خلاصه
تاریخ بازبینی
آیتم بازبینی شده
نوشیدنی های انرژی زا
امتیازدهی نویسنده
۵1star1star1star1star1star

درباره ما

مجله فیت شیپ

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

۲ دیدگاه

دیدگاهی بگذارید