ورزش در محیط کار | سلامتی | فیت شیپ
سبک زندگی ورزش و سبک زندگی

ورزش در محیط کار

محل کار، ورزش، فیت شیپ
مقاله‌ای اختصاصی از مجله فیت شیپ
 

ورزش و فعالیت بیشتر در طول روز کاری و در دفتر کار

زیاد نشستن و کم ورزش کردن، برای سلامتی شما مضر است. بنابراین، از روی صندلی بلند شوید و فعالیت های بدنی مثل باشگاه رفتن و یا پیاده روی را، به بخشی از برنامه ی روزانه ی خودتان تبدیل کنید.

شما تمام تلاشتان را می کنید تا زمانی را برای ورزش کردن کنار بگذازید، اما پیدا کردن زمان خالی برای ورزش، کار سختی است. پس چرا وقتی که سر کار هستید، ورزش نکنید؟ ۱۰ روشی که در ادامه ی مقاله، آمده است را در نظر بگیرید تا ورزش کردن را به برنامه ی عادی روزانه ی خودتان اضافه کنید.

Fitshape_news

از رفت و آمدتان شروع کنید

پیاده و یا با دوچرخه به محل کارتان بروید. اگر با اتوبوس و یا مترو به محل کارتان می روید، چند ایستگاه زودتر پیاده شوید و بقیه ی مسیر را پیاده بروید. اگر تا محل کارتان رانندگی می کنید، در گوشه ی دوری از پارکینگ و یا حتی در پارکینگ ساختما کناری، اتومبیل خود را پار کنید. در خود ساختمان، به جای آسانسور از پله استفاده کنید.

 

بایستید و کار کنید

ایستادن، نسبت به نشستن، کالری بیشتری را می سوزاند. به دنبال راه هایی برای بلند شدن از روی صندلی بگردید. مثلا زمان صحبت با تلفن، بایستید. تا جای ممکن از چت کردن و ایمیل زدن استفاده نکنید و به جای آن تا میز کار همکارتان راه بروید و به صورت حضوری با او صحبت کنید.

 

 با انجام حرکات ورزشی استراحت کنید

به جای آنکه، روی صندلی لم بدهید و قهوه و یا اسنکی بخورید؛ سعی کنید که تند پیاده روی کنید و یا چند حرکت کششی ملایم انجام دهید. برای مثال، صورتتان را مستقیم و رو به جلو نگه دارید، سپس چانه ی خود را به سمت قفسه ی سینه، پایین بی آورید، و یا زمانی که ایستاده اید، یکی از مچ های پایتان و یا ساق پایتان را با دست بگیرید و از پشت، به سمت باسنتان بالا بکشید. هر کشش را بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه، نگه دارید.

 

توپ تناسب اندام را با خودتان به محل کار ببرید

در نظر بگیرید که صندلی پشت میزتان را با یک توپ تناسب اندام جایگزین کنید. البته تا مدت زمانی که می توانید تعادلتان را روی توپ حفظ کنید. زمانی که پشت میزتان می نشینید، این کار باعث تقویت تعادل شما می شود و عضلات میانی بدنتان را درگیر می کند. در طول روز، از توپ تناسب اندام برای حرکت اسکات دیواری و یا حرکت های دیگر استفاده کنید.

 

 لوازم ورزشیتان را به محل کار ببرید

طناب های کششی- طناب هایی که به دلیل خاصیت کششی، وقتی که آن ها را می کشید، مقاومتی شبیه به وزنه، ایجاد می کنند و یا وزنه های کوچک را در قفسه و یا کشوی میزتان بگذارید. در فاصله های زمانی بین ملاقات ها و یا کارهایتان، ورزش های مربوط به بازو، مثل دمبل را انجام دهید.

 

انرژی هایتان را یکی کنید!

برای ظهر، یک گروه پیاده روی تشکیل دهید. از رفاقت و همراهی با دیگران لذت ببرید، یعنی با افرادی که آماده هستند تا بند کفش هایشان را ببندند و شروع به پیاده روی کنند! شما می توانید در یکدیگر برای انجام منظم تمرینات، حس مسئولیت ایجاد کنید و وقتی که پیاده روی برایتان سخت می شود، یکدیگر را تشویق کنید.

 

 ملاقات هایتان را هنگام پیاده روی انجام دهید

هر زمان که امکانش بود، قرارهای ملاقات با دیگران را، همزمان با پیاده روی انجام دهید. پیاده رویتان را در داخل ساختمان و یا حتی اگر هوا خوب بود، در بیرون ساختمان دنبال کنید.

 

سرعتتان را افزایش دهید

اگر کار شما با راه رفتن همراه است، سریع تر راه بروید. هر چقدر که بیشتر و سریع تر راه بروید، فواید و نتایج آن بیشتر و بهتر خواهد بود.

 

اگر برای کارتان سفر می کنید، از قبل برنامه ریزی انجام دهید

اگر در فرودگاه، منتظر هواپیما مانده اید، کیف هایتان را بردارید و یک پیاده روی سریع انجام دهید. هتلی را انتخاب کنید که امکانات ورزشی مثل تردمیل، دستگاه های وزنه برداری و یا استخر داشته باشد، و یا اینکه لوازمتان مثل طناب و کش که به راحتی درکیفتان جا می شود را همراه خودتان ببرید. البته حرکت های ساده ی ورزشی، مثل حرکت پروانه  یا کرانچ و حرکت های مشابه را می توانید انجام دهید، چراکه اصلا نیازی به لوازم ورزشی ندارند.

 

 میزکارتان را روی تردمیل بگذارید

اگر شما آماده هستید تا تمرینات ورزشی در محل کارتان را به سطح بالاتری ارتقا بدهید، باید به پیاده روی همراه با کار کردن، بیشتر توجه کنید. اگر شما می توانید میز کارتان را روی یک تردمیل در وضعیتی امن و راحت قرار دهید، یعنی مانیتور را به صورت ایستاده و کیبورد را روی تردمیل بگذارید و یا از یک میزکار تردمیل آماده استفاده کنید، احتمالا می توانید همزمان با کار کردن، پیاده روی هم بکنید.

در واقع، محققین کلینیک مایو، تخمین زده اند که کارمندانی که اضافه وزن دارند و به مدت ۲ الی ۳ ساعت در روز، کار با کامپیوتر در حالت نشسته را با حالت پیاده روی، جایگزین می کنند، می توانند بین ۲۰ الی ۳۰ کیلوگرم در طول یک سال، وزن کم کنند. نیازی به سرعت بالا نیست و لازم نیست عرق کنید اما هر چقدر سریع تر پیاده روی کنید، کالری بیشتری خواهید سوزاند.

به دنبال ایده های بیشتری برای ورزش در محل کارتان هستید؟ یک قرار ملاقات در حین پیاده روی با همکارانتان بگذارید و در این مورد ایده پردازی کنید. یادتان باشد، هر نوع فعالیت بدنی، موثر است.

موفق و پیروز باشید

خلاصه
تاریخ بازبینی
آیتم بازبینی شده
ورزش در محیط کار
امتیازدهی نویسنده
۴1star1star1star1stargray

درباره ما

مجله فیت شیپ

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

۴ دیدگاه

دیدگاهی بگذارید