کانال تلگرام نیتاوا فیت
آموزش آشپزی (دستور العمل ها) تغذیه

سالاد های رژیمی

مقاله‌ای اختصاصی از مجله فیت شیپ

از جمله مواردی که در رژیم لاغری می تواند به ما کمک کند، استفاده از سالادهای رژیمی است. سالادهای رژیمی با کالری کم می توانند از گرسنگی ما جلوگیری کرده و به روند کاهش وزن کمک فراوانی کنند. در این مطلب چند سالاد رژیمی سالم و ساده را به شما معرفی خواهیم کرد. امیدواریم که از نوش جان کردن این سالاد های رژیمی لذت ببرید.

سالاد گوجه فرنگی و اسفناج

 

Tomato_Spinach_salad_fitshape

مواد لازم برای تهیه ی این سالاد:

یک عدد هویج پخته شده، اسفناج، چند عدد گوجه فرنگی، دو عدد خیار، سرکه ی بالزامیک و روغن زیتون دو قاشق غذا خوری، نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه:

هویج را حلقه حلقه کرده به همراه اسفناج و گوجه فرنگی و خیار خرد شده به داخل ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید

روغن زیتون و سرکه بالزامیک را با کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و به سالاد اضافه کنید.

 

سالاد رژیمی گل کلم با تن ماهی

این سالاد یکی از خوشمزه ترین سالاد های رژیمی است.

Cauliflower_Tuna_Salad_Fitshape

مواد لازم برای تهیه ی این سالاد رژیمی:

چند عدد خیار شور و زیتون، 2قاشق غذا خوری تن ماهی، گل کلم کوچک یک عدد، 1قاشق غذا خوری نخود فرنگی، نصف فلفل دلمه ای،

سرکه و روغن زیتون هر کدام یک قاشق غذا خوری.

طرز تهیه:

گل کلم ها را به مدت 10-15 دقیقه داخل آب به همراه مقداری نمک جوشانده سپس آن ها را آب بکشید.

فلفل دلمه ای و خیار شور را خرد کرده. هسته ی زیتون ها را بگیرید سپس آن ها را نیز خرد کنید.

در آخر تمامی مواد را با هم در داخل ظرفی ریخته و مخلوط کنید و روغن زیتون و سرکه را به آن اضافه کنید.

 

سالاد هویج و پنیر فتا یکی از بهترین سالاد های رژیمی

سالاد هویج، پنیر، فیت شیپ

مواد لازم برای تهیه ی این سالاد:

هویج پوست کنده و خرد شده به مقدار یک کیلو گرم، پنیر فتا 200 گرم، دانه زیره سبز 2 قاشق چایخوری، دارچین نصف قاشق چایخوری،

دو عدد لیمو ترش، عسل2 قاشق غذا خوری، کشمش 50 گرم، گشنیز نصف قاشق چایخوری، جعفری به میزان لازم،

طرز تهیه:

هویج را 8 تا 10 دقیقه بجوشانید تا نرم شود.

در داخل یک ظرف بزرگ عسل، عصاره لیمو و زیره را  به همراه بقیه ادویه ها مخلوط کرده. هویج ها را آبکش کرده و بگزارید تا سرد شود.

هویج ها را با همراه سس آماده شده و کشمش مخلوط کرده و در آخر پنیر فتا را اضافه کرده و مخلوط کنید.

سالاد اسفناج و انار

سالاد های رژیمی، سالاد اسفناج و انار، فیت شیپ

مواد لازم برای تهیه ی این سالاد:

اسفناج به مقدار 750 گرم، چند عدد قارچ، گلابی یا سیب زرد 2 عدد، انار 1 عدد، لیموترش 1عدد، پنیر فتا یا پنیر سفید 100گرم، سرکه بالزامیک 3 قاشق غذاخوری، خامه سه قاشق غذا خوری، نعنا خشک، روغن زیتون، نمک و فلفل

طرز تهیه:

برگ های اسفناج را خرد کنید و داخل یک ظرف بریزید. گلابی یا سیب را به همراه قارچ خرد کرده و روی آن آبلیمو بریزید(در صورت ماندن تغیر رنگ می دهند، باید تازه مصرف شوند).

تمام مواد را با اسفاج مخلوط کرده و انار ها را به آن اضافه کنید سپس پنیر را روی سالاد بریزید.

سپس آنرا با سرکه، روغن زیتون و سایر چاشنی های مذکور طعم دار کنید.

 

 

خلاصه
تاریخ بازبینی
آیتم بازبینی شده
سالاد رژیمی | غذای رژیمی | سلامتی | فیت شیپ

درباره ما

مجله فیت شیپ

مجله فیت شیپ

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

۱ دیدگاه

دیدگاهی بگذارید

شیر در تلگرام