آموزش آشپزی (دستور العمل ها) تغذیه

طرز تهیه ۴ نوع سالاد رژیمی محبوب

انواع سالاد رژیمی برای کاهش وزن- فیت شیپ
مجله فیت شیپ
مقاله‌ای اختصاصی از مجله فیت شیپ

از جمله مواردی که در رژیم لاغری می تواند به ما کمک کند، استفاده از سالادهای رژیمی است. سالادهای رژیمی با کالری کم می‌توانند از گرسنگی ما جلوگیری کرده و به روند کاهش وزن کمک فراوانی کنند. در این مطلب چند سالاد رژیمی سالم و ساده را به شما معرفی خواهیم کرد. امیدواریم که از نوش جان کردن این سالادهای رژیمی لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال یک رژیم لاغری مناسب هستید، می‌توانید از دسته بندی “رژیم‌های لاغری” که در این سایت وجود دارد، استفاده کنید.

لیست سالادهای رژیمی که طرز تهیه آنها را در این مقاله از مجله فیت‌شیپ می‌خوانید:

  • سالاد رژیمی گوجه فرنگی و اسفناج
  • سالاد رژیمی گل کلم با تن ماهی
  • سالاد رژیمی هویج و پنیر فتا یکی از بهترین سالادهای رژیمی
  • سالاد رژیمی اسفناج و انار

سالادهای رژیمی که می‌توانید در رژیم لاغری خود از آنها استفاده کنید.

1. سالاد رژیمی گوجه فرنگی و اسفناج

سالاد رژیمی سالاد رژیمی اسفناج و گوجه فرنگی- فیت شیپ

مواد لازم برای تهیه سالاد گوجه فرنگی و اسفناج

  • یک عدد هویج پخته شده
  • اسفناج
  • چند عدد گوجه فرنگی
  • دو عدد خیار
  • سرکه بالزامیک و روغن زیتون دو قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

هویج را حلقه حلقه کرده به همراه اسفناج و گوجه فرنگی و خیار خرد شده به داخل ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید

روغن زیتون و سرکه بالزامیک را با کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و به سالاد اضافه کنید.

2. سالاد رژیمی گل کلم با تن ماهی

این سالاد یکی از خوشمزه‌ترین سالاد های رژیمی است.

انواع سالاد رژِیمی، سالاد رژیمی گل کلم با تن ماهی- فیت شیپ

مواد لازم برای تهیه سالاد رژیمی گل کلم با تن ماهی

  • چند عدد خیار شور و زیتون
  • 2 قاشق غذا خوری تن ماهی
  • گل کلم کوچک یک عدد
  • 1 قاشق غذا خوری نخود فرنگی
  • نصف فلفل دلمه ای
  • سرکه و روغن زیتون هر کدام یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه

گل کلم‌ها را به مدت 10-15 دقیقه داخل آب به همراه مقداری نمک جوشانده سپس آن‌ها را آب بکشید.

فلفل دلمه ای و خیار شور را خرد کرده. هسته زیتون‌ها را بگیرید سپس آن‌ها را نیز خرد کنید.

در آخر تمامی مواد را با هم در داخل ظرفی ریخته و مخلوط کنید و روغن زیتون و سرکه را به آن اضافه کنید.

3. سالاد رژیمی هویج و پنیر فتا یکی از بهترین سالادهای رژیمی

سالاد هویج، پنیر، فیت شیپ

مواد لازم برای تهیه سالاد رژیمی هویج و پنیر فتا

  • هویج پوست کنده و خرد شده به مقدار یک کیلوگرم
  • پنیر فتا 200 گرم
  • دانه زیره سبز 2 قاشق چایخوری
  • دارچین نصف قاشق چایخوری
  • دو عدد لیمو ترش
  • عسل2 قاشق غذا خوری
  • کشمش 50 گرم
  • گشنیز نصف قاشق چایخوری
  • جعفری به میزان لازم

طرز تهیه

هویج را 8 تا 10 دقیقه بجوشانید تا نرم شود.

در داخل یک ظرف بزرگ عسل، عصاره لیمو و زیره را  به همراه بقیه ادویه‌ها مخلوط کرده. هویج‌ها را آبکش کرده و بگذارید تا سرد شود.

هویج‌ها را با همراه سس آماده شده و کشمش مخلوط کرده و در آخر پنیر فتا را اضافه کرده و مخلوط کنید.

4. سالاد رژیمی اسفناج و انار

سالاد های رژیمی، سالاد اسفناج و انار- فیت شیپ

مواد لازم برای تهیه سالاد رژیمی اسفناج و انار

  • اسفناج به مقدار 750 گرم
  • چند عدد قارچ
  • گلابی یا سیب زرد 2 عدد
  • انار 1 عدد
  • لیموترش 1عدد
  • پنیر فتا یا پنیر سفید 100گرم،
  • سرکه بالزامیک 3 قاشق غذاخوری
  • خامه سه قاشق غذا خوری
  • نعنا خشک
  • روغن زیتون
  • نمک و فلفل

طرز تهیه

برگ های اسفناج را خرد کنید و داخل یک ظرف بریزید. گلابی یا سیب را به همراه قارچ خرد کرده و روی آن آبلیمو بریزید (در صورت ماندن تغیر رنگ می دهند و حتما باید تازه مصرف شوند).

تمام مواد را با اسفناج مخلوط کرده و انارها را به آن اضافه کنید سپس پنیر را روی سالاد بریزید.

سپس آنرا با سرکه، روغن زیتون و سایر چاشنی های مذکور طعم دار کنید.

پیشنهاد مطالعه : در سایت فیت شیپ، لیستی از خواص تمام مواد غذایی ذکر شده در این سالادها، به همراه جدول ارزش غذایی آنان وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از دسته “بانک اطلاعات مواد غذایی” آنها را مطالعه کنید.

درباره نویسنده

مجله فیت شیپ

مجله فیت شیپ

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

۱ دیدگاه

دیدگاهی بگذارید