تمرین طراحی تمرین و حرکات خانگی

نحوه ی صحیح سایزگیری اندام

سایزگیری اندام فیت شیپ
مقاله‌ای اختصاصی از مجله فیت شیپ

از پایه ای ترین فاکتورهایی که برای شبیه سازی و آنالیز بدن نیاز است ابعاد و سایز اندام ها و نقاط خاصی از بدن است. برای تنظیم برنامه ورزشی و غذایی، متخصص و مربی باید اطلاعات دقیقی از فاکتورهای وضعیت بدنی، مثل قد، وزن، دور بازو و… از شخص داشته باشند. اما برای سایزگیری اندام به شکل صحیح باید چکار کرد؟ در این مطلب از سری مطالب آموزشی فیت شیپ به نحوه ی صحیح سایزگیری اندام بدن و هر آنچه متخصصان به آن نیاز دارندخواهیم پرداخت.

 

قد

برای اندازه گیری صحیح قد به یک متر و یک دیوار صاف و یک مداد برای علامت گذاری نیاز دارید. پشت پاشنه های خود را به دیوار بچسبانید بدن و سر و گردن خود را صاف نگه دارید. بالای سر خود را علامت گذاری کنید، سپس از علامت تا پایین دیوار را متر کنید.

شیوه درست اندازه گیری قد و ایستادن کامل

وزن

بهترین وقت وزن کشی در حالت ناشتاست. بعد از خواب و پس از رفتن به دستشویی به صورت مستقیم به روی ترازو بایستید. ترازو های دیجیتال به صورت دقیق تری تغییرات وزن را نشان می دهد. قد و وزن دو فاکتور بسیار معروف در محاسبات و عوامل اصلی در تخمین وضعیت شاخص توده بدنی هستند.

 

عرض شانه از پشت

برای اندازه گیری عرض شانه هایتان از پشت باید عریض ترین بخش آن را برای اندازه گیری انتخاب کنید.

اندازه گیری عرض شانه از پشت

بازو

دور بازو را باید در دو حالت عادی و منقبض اندازه گیری کرد. برای اندازه گیری دور بازو در حالت منقبض، بازو را صاف در راستای بدن نگه داشته و آرنج را 90 درجه به سمت بالا خم کنید. عضله بازو را منقبض کرده و متر را به دور برجسته ترین قسمت آن بپیچید. اندازه گیری دور بازو

برای اندازه گیری آن در حالت عادی دست خود را راست نگه داشته بدون هیچ انقباضی متر را به دور برامدگی بازو بپیچید.

اندازه دور بازو در حالت عادی

 

 

ساعد و مچ

برای اندازه گیری ساعد، بازوی خود  را در راستای بدن بگیرید و آرنج خود را خم کنید تا جایی که ساعد با زمین موازی شود، سپس آنرا از برجسته ترین نقطه اندازه گیری کنید.

برای اندازه گیری مچ محل اتصال استخوان به پنجه دست را اندازه بگیرید.

سایزگیری دور بازو و دور مچ

 

سایز گیری سایر اندام ها

برای سایز کردن گردن، سینه، کمر، باسن، ران ها، ساق ها، باید برجسته ترین قسمت را انتخاب کنید. توجه داشته باشید برای سایز گیری ران، نباید عضلات را سفت کنید. برای اندازه گیری کمر باید از روی ناف اندازه بگیرید.

شیوه صحیح سایزگیری اندام

خلاصه
تاریخ بازبینی
آیتم بازبینی شده
نحوه ی صحیح سایزگیری اندام
امتیازدهی نویسنده
51star1star1star1star1star

درباره ما

مجله فیت شیپ

مجله فیت شیپ

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

۷ دیدگاه

    • در حالت عادی باید بدون انقباض اندازه گیری بشه اندازه واقعی بدست بیاد
      یه حالتم با فیگورش هست ک ببینن تفاوتش با حالت عادی چقدره و اندازه پیک عضله چقدر
      احسان کریمیان فوق لیسانس تربیت بدنی

  • سلام.اندازه دور لگن نسبت به کمر و سرشانه من نزدیک ۹ سانت زیادتره.و وقت لباس پوشییدن جلوه زیبای ندارد.و اصلا چاق نیستم فقط شکل استخوان بندی بدنم اینطوریه.خواستم بدونم راه حلی هست یا درمانی..
    ممنون

    • با توجه به توصیف شما نمیشه بدون دیدن عکس های شما نظر قطعی داد. اما احتمالا یکی از راه های شما این باشه که با بدنسازی و تمرین، اندازه عرض شانه رو افزایش بدید که نزدیک تر بشه به شرایطی که علاقه دارید.
      با سپاس از همراهی شما

دیدگاهی بگذارید