100 نکته تناسب اندام تناسب اندام

لاغري سريع تر با ۵ تکنیک کلیدی که نمی‌دانید! + نکات مهم

راه هایی برای رسیدن به لاغري سريع تر، فیت شیپ
مجله فیت شیپ
مقاله‌ای اختصاصی از مجله فیت شیپ

تکنیک‌های لاغري سريع چیست؟ چگونه می‌توانم سرعت کاهش وزنم را بالاتر ببرم؟ اینها سوالاتی است که در ذهن بیشتر مردم می‌گذرد.

به اشتباه بسیاری راه حل را رژیم‌های سفت و سخت می‌دانند اما بدانید رژیم های لاغری که معمولا با کم خوری افراطی همراه هستند، شاید بتوانند در مدت زمان کوتاه منجر به کاهش وزن چشمگیری شوند اما این لاغری موقتی است. علاوه بر این که پس از مدتی وزن شخص به شرایط سابق بر میگردد. حتی ممکن است چاقی بیشتری نیز به همراه داشته باشند و برای کاهش وزن پایدار اصلا روش های مناسبی نیستند. شاید بهتر باشد بگوییم که تناسب اندام نیازمند سبک زندگی صحیح و اصولی است، نه رژیم های غذایی عجیب و غریب با گرسنگی های طولانی!

با فیت شیپ همراه باشید تا با ‎راه‌هایی که شما را سریعتر به نتیجه می‌رسانند آشنا شوید.

 

یک) خداحافظی با غذاهای آماده

اگر به فکر سلامتی و لاغری هستید با غذاهای آماده خداحافظی کنید و آن‌ها را کنار بگذارید!

این غذا ها معمولا چربی و کربوهیدرات بالایی دارند. مخصوصا مواردی مانند سوسیس و کالباس که چربی فوق العاده بالایی دارند. به این نکته هم توجه کنید غذاهای عادی که در قالب بسته بندی عرضه می شوند، مانند انواع سوپ‌ها و خورشت‌ها، ممکن است در تهیه آن ها مقدار زیادی چربی و یا کربوهیدرات استفاده شده باشد.

حالا اگر بیشتر نگران سلامتی خود هستید به مواد نگهدارنده‌ای که در این مواد غذایی به کار می روند نیز فکر کنید!

 

دو) سالاد را در کنار وعده غذایی بخورید، نه به جای آن!

مصرف سالاد سبزیجات به تنهایی به عنوان یک وعده غذایی اصلی، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که در راه لاغری و چربی سوزی می توانید انجام دهید! سالاد سبزیجات با فیبر بالا و کالری بسیار کم خود می تواند در کنار غذا به سیری شما کمک کند.

اما اگر سالاد سبزیجات را به تنهایی به عنوان یک وعده اصلی مصرف کنید، نمی تواند هورمون گرلین که هورمون گرسنگی است را پایین بیاورد. در نتیجه شما خیلی زود احساس گرسنگی شدید کرده و مواد خوراکی دیگری را مصرف می کنید و به اصطلاح ریزه خواری بیشتری انجام می دهید! بهتر است در وعده های غذایی اصلی حتما از غذایی کامل که کربوهیدرات نیز داشته باشد استفاده کنید تا مغز فرمان کاهش گرلین را صادر کند.

 

سه) 72% تغییر در ریسک چاقی با تغییر ساعت خواب!

حتما تعجب می کنید اگر بشنوید کسانی که کمتر از 5 ساعت خواب شبانه دارند شانس ابتلا به چاقی را به 73% می رسانند! در صورتی که برای افراد با خواب بالای 5 ساعت این شانس به 27% می رسد.

خواب کم شبانه ترشح هورمون گرلین را افزایش می دهد که باعث پر خوری بیشتر می شود. NES یا night eating syndrome مشکلی است که فرد با بیدار بودن های شبانه به آن دچار خواهد شد و رو به مصرف تنقلات و یا غذا خواهد آورد.

در حدود ساعت 3 صبح ترشح هورمون رشد به اوج خود می رسد. از طرفی کورتیزول ساعت 3 صبح در سطح پایینی است که شروع به اوج گیری می کند تا ساعت 8 صبح که به پیک خود برسد.

پس برای لاغري سريع خوب، به موقع و به اندازه کافی بخوابید.

+ اما نکته چیست؟

نکته این است که هورمون رشد در پاسخ به بیداری و نور مهار می شود و از طرفی دیگر کورتیزول در پاسخ به مقاومت در مقابل خواب افزایش زود هنگام پیدا می کند.

+ نتیجه چیست؟

نتیجه این است که فردی که تا صبح بیدار باشد ناخودآگاه مثل فردی خواهد بود که تحت درمان با کورتون می باشد (کورتیزول کورتون طبیعی بدن است). این مسئله هم باعث چاقی و افزایش چربی خواهد شد. اگر کمتر می خوابید تا فرصت رفتن به باشگاه و تمرین کردن را پیدا کنید، بهتر است در اولویت های خود تغییر ایجاد کنید چرا که کمبود خواب علاوه بر چاقی عوارض بی شمار دیگری هم به همراه خواهد داشت که در مقالات دیگر کم و بیش توضیح داده ایم.

 

چهار) ورزش کنید، اما نه بیش از حد!

تمرین های سنگین و قدرتی و یا تمریناتی که ضربان قلب شما را بیش از حد بالا می برند نباید در مدت زمان طولانی انجام شوند. زیاد تمرین کردن همیشه موجب لاغري سريع تر شما نمی شود!

به عنوان مثال تمرین با وزنه در حد 45 دقیقه تا نهایت 60 دقیقه کافی ست و اگر بیشتر از این زمان تمرین کنید بدن شما با ترشح هورمون کورتیزول به این اتفاق پاسخ می دهد! هورمون کورتیزول نیز همانطور که قبلا توضیح داده شد باعث چاقی و افزایش وزن می شود. حتی در رشد عضلانی هم اختلال ایجاد می کند.

بهتر است اگر به زمان بیشتری برای تمرین نیاز دارید، ورزش خود را در دو نوبت انجام دهید. به عنوان مثال به جای یک ساعت و نیم ورزش سنگین مداوم، آن را در دو وعده 45 دقیقه ای انجام دهید.

 

پنج) کم تحرک نباشید

عوارض ناشی از 8 ساعت ثابت نشستن پشت میز با یک ساعت ورزش جبران پذیر نیست. سعی کنید در طول روز در هر شرایطی که هستید تحرک داشته باشید و از یکجا نشستن پرهیز کنید.

فواصلی که در طول روز باید طی کنید را پیاده بروید. حتی کمی تمرینات کششی در حد 10 دقیقه در طی ساعت کاری می تواند به شما کمک زیادی کند. هرچه تحرک بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری می سوزانید و از تجمع چربی بیشتر در امان هستید. این یکی از بهترین تکنیک های لاغري سريع تر است.

 

جمع بندی: راز لاغري سريع

در مجموع باید گفت داشتن تناسب اندام برای تمام افراد (چاق و لاغر) نیازمند سبک زندگی صحیح و سالم است. این مهمترین راز لاغري سريع است.

در این مقاله برخی راهکار ها در جهت کاهش وزن و لاغري سريع تر ارائه داده شد. باید توجه داشت که رژیم های سخت و طاقت فرسا که بر پایه ی کم خوری افراطی هستند نمی توانند چاره گشای افراد با اضافه وزن باشند. بهره گیری از راه کار های فوق، به همراه تمرین هوازی و همینطور رژیم غذایی اصولی و علمی تنها راه دستیابی به بدنی زیبا و سالم می باشد.

 

منبع:  www.livescience.com

درباره نویسنده

مجله فیت شیپ

مجله فیت شیپ

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

۱ دیدگاه

دیدگاهی بگذارید