فروشگاه آریا مکمل
جوان ماندن و شادابی زیبایی و استایل

۸ نکته در مورد چاق شدن صورت

عکس صورت خانم جوانی که به دنبال چاق شدن صورت خود است.- فیت‌شیپ
عارفه خاکسارجلالی
مقاله‌ای اختصاصی از عارفه خاکسارجلالی

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد لاغر یا دارای رژیم لاغری نگران آن هستند، لاغر و استخوانی بودن صورتشان است. به ویژه افرادی که در حال کاهش وزن هستند، مرتب به دنبال راهی برای جلوگیری از لاغر شدن صورت خود می‌گردند.

در این میان برخی به دنبال مکمل‌ها، ویتامین‌ها یا رژیم‌های غذایی بوده و برخی دیگر نیز به دنبال لوسیون‌ها و روش‌های موضعی!

مقاله حاضر به سؤالات شما در رابطه با چاق شدن صورت پاسخ می‌دهد.

نکات چاقی صورت

1. واقع بین باشید!

سعی کنید همواره در مورد شکل بدن خود واقع بین باشید. این موضوع در مورد فرم صورت شما نیز صادق است.

این تفاوت‌ها هستند که معیارهای زیبایی را ایجاد می‌کنند. بنابراین هرگز خودتان را مقایسه نکنید و در مورد شکل صورتتان رؤیاپردازی نکنید.

2. چاقی صورت همراه با چاقی بدن

اینکه انتظار داشته باشید که بدن شما لاغر شود در حالی که صورت شما تغییر نکند یا حتی چاقتر شود یک انتظار بیجاست!

واقعیت این است که هنگامی که شما از یک رژیم لاغری پیروی می‌کنید، چربی به طور کلی از همه قسمتهای بدن کم می‌شود. اما در این میان قسمتهایی از بدن که چربی بیشتری دارند، بیشتر تغییر می‌کنند.

همچنین انتظار نداشته باشید که یک مکمل یا ماده غذایی بدون چاق شدن بدنتان باعث چاق شدن صورت شما شود. اما راهکارهایی وجود دارد که به چاق شدن صورت کمک می‌کنند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

3. از رژیم‌های غذایی صحیح پیروی کنید.

رژیم‌های لاغری و چاقی نادرست و غیرعلمی که توسط افراد غیرمتخصص به شما پیشنهاد می‌شوند، ترکیب بدن شما را دچار تغییرات نامطلوبی می‌کنند.

به عنوان مثال یک رژیم غذایی کاهش وزن نادرست باعث تحلیل بافت عضلات شما شده و شما بیشتر از اینکه چربی از دست بدهید، دچار کاهش پروتئین و آب بدن می‌شوید که نتیجه آن لاغر شدن صورت و چروک و خشک و شکننده شدن پوست است.

به طور کلی کاهش وزن با تغییر در مقدار چربی و در نتیجه لاغر شدن صورت نیز همراه است اما این تغییرات در پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و اصولی کمتر اتفاق می افتد.

پیشنهاد مطالعه : ما در مجله فیت شیپ، در مورد انواع رژیم‌های لاغری و عوارض و مزایای هرکدام، بسیار صحبت کرده‌ایم. در صورت تمایل، می‌توانید از دسته “رژیم‌های لاغری” به آنها دسترسی داشته باشید.

4. آب، آب، آب بنوشید!

عکس خانم جوانی که برای چاق شدن صورت خود، در حال نوشیدن یک لیوان آب است.- فیت‌شیپ

سعی کنید در طول روز به مقدار بیشتری آب بنوشید و تشنگی را معیار نیاز به آب قرار ندهید.

مصرف آب باید همراه با مصرف منابع فیبر مانند غلات سبوس‌دار، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات باشد.
مصرف آب لطافت و تازگی را به صورت شما برمی گرداند و از چروک و لاغر شدن آن جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه : قبلا درباره فواید مصرف آب، مقاله‌ای با عنوان “همه چیز در مورد مایه حیات آب” در مجله فیت‌شیپ منتشر شده است، که شاید مطالعه آن برای شما، خالی از لطف نباشد.

5. ورزش کنید.

ورزش کردن باعث ورزیده شده و برجسته شدن عضلات می‌شود. همه بخش‌های صورت ما نیز دارای عضلات متعددی است که اگر آنها را به طور مناسب ورزش دهیم به مرور ورزیده و برجسته شده و صورت چاقتر به نظر می‌رسد.

ماساژ دادن صورت با لوسیون‌ها، روغن‌های مغذی و کرم‌های تغذیه کننده پوست نیز به چاق شدن تدریجی صورت شما کمک می‌کند..

در مورد چگونگی این حرکات ورزشی و دفعات آن در روز با یک مربی ورزشی یا کارشناس تربیت بدنی و در مورد کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی با یک متخصص پوست مشورت کنید.

6. برنامه غذایی خود را اصلاح کنید.

اگر پیرو رژیم غذایی خاصی نیستید و در عین حال به دنبال چاق شدن صورتتان هستید، در اولین قدم برنامه غذایی خود را اصلاح کنید.

به این معنا که به مقدار کافی از همه گروه‌های غذایی در طول روز استفاده کنید تا نیازهای بدنتان تأمین گردد.
پروتئین‌های کم چرب مانند لبنیات کم چرب، سینه مرغ و ماهی، میوه‌ها و سبزیجات به شما در رسیدن به شکل بدنی طبیعی کمک می‌کنند.

7. موادغذایی کمکی

مصرف آلوئه ورا، پاستیل و ژله‌های بدون شکر و مواد دارای آنتی اکسیدان مثل میوه‌ها و سبزیجات دارای رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز و بنفش به جوانتر شدن پوست شما و جلوگیری از پیری و چروک و کشیده نشان دادن پوست کمک می‌کند.

8. ویتامین‌ها و موادمعدنی

اگر به تشخیص کارشناس تغذیه یا پزشکتان، دچار کمبود مواد مغذی مانند ویتامین‌ها یا موادمعدنی هستید باید از مکمل‌های این مواد استفاده کنید.

برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند از پیری و افتادگی پوست جلوگیری می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه : جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویتامین E، می‌توانید مقاله “معجزه‌ای به نام ویتامین E” که قبلا در این سایت منتشر شده است را مطالعه کنید.

برخی از مکمل‌های موجود در بازار، ترکیب چند نوع آنتی اکسیدان مختلف هستند که می‌توانند در جوان ماندن پوست و کشیده شدن آن و در نتیجه چاقتر نشان دادن آن کمک کننده باشند.

همچنین مکمل‌های مولتی ویتامین نیز در رسیدن به صورت چاق‌تر می‌توانند شما را یاری کنند.

به یاد داشته باشید که پیش از مصرف هرگونه مکمل یا رژیم غذایی با یک مشاور یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

پیشنهاد فیت شیپ : در باشگاه مجازی فیت شیپ، متخصصین تغذیه خبره‌ای هستند که منتظر ارتباط با شما و ارائه برنامه غذایی مناسب شما هستند. برای ارتباط با آنها، کافیست که در باشگاه مجازی فیت شیپ، ثبت نام کنید.

درباره نویسنده

عارفه خاکسارجلالی

عارفه خاکسارجلالی

عارفه خاکسارجلالی هستم، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی. گرایش تخصصی من تغذیه جامعه هست و لذت بخش ترین قسمتش آموزش جامعه. جای خالی مطالب و آموزش‌های علمی در جامعه ما بشدت حس میشه و بیشتر اطلاعاتی که مردم دارند پایه علمی نداره. به همین دلیل به گروه فیت شیپ ملحق شدم تا بتونم نقشی در افزایش آگاهی علمی شما داشته باشم. شاد و سلامت باشید!

دیدگاهی بگذارید